top of page

ללמוד מהטעויות של הארי ומייגן - איך אפשר להיפרד יפה?

נדמה שכולם כבר התענגו על הכותרת המשעשעת "הארי פוטר" והסתקרנו מהפרטים העסיסיים, אבל האמת היא שכולנו יכולים להפיק לקחים פרקטיים מהתקרית המלכותית

אין דרך ממלכתית לומר את זה: הפרידה של הארי ומייגן מהממלכה היא פחות מאידיאלית. בעולם שבו פרידות בין מקומות עבודה לעובדים הן נפוצות, חשוב להיות ערוכים לפרידה אופטימאלית שתשרת את החברה והמועמד לטווח הרחוק. אז איך עושים את זה? בתור מי שליוותה הרבה מאוד בכירים, אני יכולה לומר שבהיסטוריה של רובם היו פרידות פחות מושלמות והדדיות, פיטורין או התפטרויות לא נעימות הם חלק בלתי נפרד ממציאות הקריירה של רובנו, אבל גם אם נקלעים לסיטואציה שכזו, חשוב לדעת איך לסיים את שיתוף הפעולה על הדרך הטובה ביותר ולא לייצר אנטגוניזם בתהליך. בממלכה אין מחליפים אבל בארגונים יש גם יש, ולדרך בה ארגונים נפרדים ממועמדים יש משקל משמעותי ומתמשך. ההשפעה היא דו כיוונית, המועמדים צריכים להבין שאופן הפרידה מהארגון שלהם יהיה משמעותי להמשך הקריירה שלהם.


מיתוג מעסיק, מיתוג אישי ומה שקורה באמת

המודעות למיתוג אישי בשוק העבודה וכן למיתוג המעסיק הולכת וגדלה – פרטיים וחברות משקיעים זמן וכסף בכתיבה, צילומי תדמית ופעילות שוטפת ברשתות, אבל מה עם ההתנהלות בפועל? אסור לנו לשכוח שאופן שההתנהגות שלנו הוא חלק משמעותי מהמיתוג שלנו. לוגו מרשים או תמונת מדמית מרהיבה לעולם לא יחפו על תקריות מביכות או בעייתיות בעת פרידה ממקום עבודה, וחשוב שתזכרו את זה ותשקלו את הצעדים שלכם בפרידה ממקום העבודה. אין בכיר שאנחנו מציעים לו משרה ולא מתעניינים בקודמו לתפקיד – מדוע נגמרה הקדנציה? מי זה היה? מה השתבש בעבר?



איך לשמור על ממלכתיות?

הדוכסים והמלכה מלמדים את כולנו לקח חשוב – בעוד שהם התנהלו בצורה שמשכה תשומת לב תקשורתית רבה, אפשר היה, לחלופין, לשחרר הצהרה משותפת וממלכתית, אחרי שכל פרטי הפרטים היו נסגרים בחדרי חדרים, כמובן. זה יכול היה להיות סיום ראוי בהרבה, שחוסך את הצרימה הרבה שליוותה את התהליך.

אז נכון, לא נאמרו מילים בוטות ולא צולמה מריבה קולנית, אחרי הכל, משפחת המלוכה; כן ברור שנקמות גדולות וקטנות ליוו את התהליך ושהמהומה התקשורתית היא לא מה שמשפחת המלוכה ייחלה לו.

מעל ל-400 שנות מלוכה בריטית מעניקות תחושה של יציבות ונראה שהממלכה תמשיך להתנהל, פחות או יותר, על מי מנוחות, אבל חברות עסקיות לא מקבלות הבטחות וחיזוקים כמו ממלכה שלמה, לכן נושא ההמשכיות ובניית המותג לטווח הרחוק הוא אקוטי. האמת מתגלה בסופו של דבר, ונראה שכולם בסוף מודעים גם לסודות שחברות ניסו לטאטא מתחת לשטיח.

הטיפ שלי: גם אם כעת יש תחושה של סוף, רצון לסיים, להתנער ואולי גם להתבטא בצורה פחות פורמלית, חשוב לעצור ולחשוב קדימה. גרם של "רפואה מונעת" בהתנהלות בעת הפרידה יכול לחסוך לכם קילוגרמים של ניסיונות חיפוי והסתרה.


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page