top of page

הרמטכ"ל האמיץ כוכבי: על המינוי הנועז של דובר צה"ל ומה שאפשר ללמוד ממנו על גיוס בכירים

אזרח בן 36 מתמנה לתפקיד בכיר בצה"ל?! על גיוס ששובר את הכללים

כבר שנים רבות אני אזרחית ולא מצדיעה לאיש, האמת היא שגם לא הרגשתי צורך, עד אתמול, כשנודע לי על מינויו של גיל מסינג לתפקיד דובר צה"ל.

לא הייתי אשת קבע וגם אינני עוסקת בתחום התקשורת, אבל המינוי עצמו קרוב מאוד לליבי: לראות איך מועמד "לא מנוסה" בעולם הצבאי נכנס לתפקיד שכולו ירוק זית גורם לי להבין שאפילו צה"ל מתעדכן בכללים המשתנים של העולם החדש.

המינוי מעביר מסר ברור וחד: בחירה של תשוקה, מוטיבציה, רעב ומחויבות על פני תכונות העולם הישן שמסתכל רק על שנות וותק ודוגל בבחירות בטוחות וקלות יותר. אין לי מושג מי המפקד או המנהיג האמיץ שקידם את המינוי, אבל אין ספק שמדובר באדם שעשה החלטה מרשימה.

התקבלת. מה עכשיו?

בתור מי שמלווה לא רק את תהליכי הגיוס של הבכירים שנעזרים בי, אלא גם שומרת איתם על קשר אחרי שהם נכנסים לתפקיד, אני יכולה לומר: קל זה לא יהיה. השדרה הניהולית בחטיבת דובר צה"ל לא תתן לו אף לא יום חסד אחד ותדאג לבחון את כישוריו במהרה ולאתגר אותו. גם השותפים לתפקיד והגורמים איתם יעבוד עלולים להחמיץ פניהם, כך שמכל הכיוונים צפויה לגיל התמודדות לא פשוטה.

אינני מכירה את הדובר הטרי באופן אישי, למרות שהוא בן עירי, אבל מאמינה כי אם רמטכ"ל נתן בו את האמון הוא יוכל לצלוח את מהמורות הדרך הצפויה לו בארגון הצבאי.

לגייס באומץ: מה אנחנו, המגייסים, יכולים ללמוד מהמינוי המפתיע?

המסר שלי למנהלות משאבי אנוש, מנהלים, מנכ"לים ובעלות שליטה: קחו אומץ בבחירות הגיוסיות שלכם! צאו ממסגרת השבלונית של תיאורי תפקיד והדרישות, ראו את האדם דרך היכולות שלו, המהמורות שצלח בדרכו התעסוקתית, המשברים שניהל והצליח ,ההישגים שלו ולא רק שורות בקורות חיים.

ראיתי את זה קורה בארגונים מסורתיים וחדשניים כאחד: הם פונים אלינו כדי להיעזר בנו לגייס לארגון מנהל ואנחנו ניגשות לתהליך במלוא הכוח. לעיתים קרובות אני מגישה להם על מגש של כסף את הטאלנט עם היכולות שישרתו את הארגון בצורה הטובה ביותר, הבכירים בחברה אפילו מתלהבים ממנו, אבל איכשהו בשעת ההחלטה הם נמשכים למועמדים יותר "בטוחים" ומתאימים על הנייר שאנחנו מציעות לצד הטאלנט.

מה שבאמת מעניין בסיפורי האלו היא העובדה שלעיתים קרובות, אחרי שהם מגלים שהגיוס ה"בטוח" שעשו לא צלח, הם מתקשרים שוב - ברוב המקרים הטאלנט כבר תפוס במשרה אחרת וצריך להתחיל את התהליך מחדש.

המשרות הבכירות דורשות את המועמדים הטובים ביותר

אם ארגון צבאי שהוא בדרך כלל היררכי ומסורתי, בחר לאמץ גישה מנהיגותית עכשווית אני חושבת שזה סימן מעולה שכולנו צריכים להתחיל לאמץ את הגישה ולעשות גיוסים פחות ברורים מאליהם ויותר מדויקים ונועזים.

למסינג עצמו אני מאחלת הצלחה גדולה, בעידן שלנו דובר צה"ל הוא תפקיד משמעותי ונחוץ לביטחון המדינה ולשלמות המגינים עליה.


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page