top of page

זורעים, קוצרים, חוגגים – פוסט חגיגי לשבועות

קל להסתחרר בתהליך חיפוש משרה שתפתח את הקריירה; אני כאן כדי להזכיר את ה-Basics - מה שאתה זורע הוא מה שאתה קוצר

למצוא את משרת החלומות זה לא תמיד פשוט. מדובר במסע שיכול לגזול זמן ואנרגיות רבים, ולא תמיד רואים את כיסא המנהלים הנוח שמחכה לנו בסוף הדרך. לפני שמסתערים על הדרך, כדאי לעצור, לבדוק את ארגז הכלים שלנו ולחשוב על הבחירות שישרתו את הקריירה שלנו.

מיתוג אישי הוא שם המשחק

אם אתם מעוניינים לשדרג את הקריירה למשרה בכירה יותר מזו שאתם נמצאים בה כרגע, בוודאי נתקלתם ב"רשימת המכולת" של כל הפעולות שצריך לנקוט בהן כדי לשדרג את סיכויי הקבלה שלכם למשרה:

  • פרופיל משודרג ויפה בלינקדאין + חיבור לאנשים הנכונים

  • עמוד פייסבוק מהוקצע

  • למתקדמים: סיוע מאנשי PR יעודיים

כותבי קורות החיים, משדרגי הפרופילים ואנשי ה-PR יכולים לסייע לכם רבות, אבל הם לעולם לא יחליפו את הבסיס: העשייה שלכם.

אתם מוזמנים להסתכל על המרצדס: רכב יוקרה עם המיתוג היוקרתי ביותר, הפרסומות המושקעות והמסרים השיווקיים המושכים, כל אלו טובים ויפים, אבל בסופו של דבר מדובר ברכב טוב באמת שעומד מאחורי כל ההבטחות. מה אנחנו צריכים לקחת מזה? זוהי אינה דחיפה להגיע לסוכנות הרכב הקרובה אליכם, אלא המלצה חמה לכולנו – לעמוד מאחורי ההבטחות ולבנות את הקריירה שלנו בצורה נכונה.

אם מרצדס לא היה רכב טוב, המיתוג היוקרתי שלו לא היה עוזר לו; גם לנו לא כדאי לבנות רק על אנשי המיתוג ויחסי הציבור, אלא על עצמנו – שנבנה את הקריירה עצמה בצורה נכונה.

אז כן, המיתוג מתחיל בעשייה נכונה, ניהול קריירה נכונה, מעבר נכון בין תפקידים והתפתחות לאורך הדרך. המילה מיתוג אולי נשמעת יוקרתית ומורכבת, אבל היא קודם כל מתחילה בעשייה משמעותית.

מה הזמן הטוב ביותר למצוא עובד או לפתח קריירה?

"הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנה, הזמן השני הכי טוב הוא עכשיו", כך אומר הפתגם הסיני העתיק. אני יכולה לומר שאותה אמת נכונה גם בישראל 2019. אז נכון, אם עד עכשיו לא השקעתם בניהול ופיתוח הקריירה וחיזוק הנטוורקינג שלכם, יכול להיות שהמסע למשרה המושלמת יהיה מאתגר יותר, אבל גם להתחיל עכשיו זה נפלא, שנצא לדרך?

המטרה היא אחת: שאנחנו המגייסים נדע מי אתם ונדע "לצוד" אתכם. התחזית שלי: בעוד חמש שנים אנשים במשרות בכירות לא יחפשו עבודה. לא רק בעלי ידע בטכנולוגיות יוניקיות יהיו מחוזרים, אלא כל הטאלנטים באשר הם.

קריירה זבת חלב ודבש

החלב והדבש המפורסמים מסמלים את השפע המובטח לנו. ניהול נכון של המסע שלנו גם הוא טומן בחובו הבטחה עתידית לשגשוג והצלחה.

לכבוד שבועות אני מזכירה אמת פשוטה שלפעמים קל לשכוח: מה שאת זורעת, הוא מה שתקצרי. העץ שתשתול הוא זה שיספק לך פרי מתוק. אז נכון, זה לפעמים לוקח זמן, יש תקופות שבהן לא משנה כמה תשקו ותטפחו, יכול להיות שהעץ יאכזב. אתם יכולים לקנות את הדשן האיכותי ביותר ועדיין עלולה להופיע שנת בצורת שתטרוף את הקלפים שלנו. גם אם יש גורמים אקסוגניים שלא תלויים בנו, אנחנו צריכים לדעת לנהל ולהתנהל בתרחישים כאלו, הכל כדי שנהיה מוכנים גם לשנת בצורת.

המתכון להצלחה בעולם החדש הוא התמדה, רצון ועבודה נכונה ומתאימה. אם יש משהו שהניסיון רב השנים שלי מלמד הוא שבסוף קוצרים את הביכורים; החדשות הטובות: זה הולך ומשתפר, בהמשך מצפה לנו תוצרת נוספת, שתספק אותנו לטווח הרחוק, הרבה אחרי שנסיים עם הביכורים.

אני מאחלת לכם ביכורי קריירה רעננים, משתלמים ומשמחים

איילת


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page