top of page

מה ארגונים, חברות ומחפשי עבודה יכולים ללמוד מהמיתוג החדש של קולגה?

אחרי שמונה שנות פעילות, התחדשנו בלוגו ומיתוג רעננים. זה הזמן לספר מה הסיבות לשינוי ואיך אתם יכולים לשדרג את המיתוג האישי שלכם, בדרך לעבודה הבאה

בשנת 2011 הקמתי את חברת קולגה כדי לסייע לארגונים בתהליכי גיוס עובדים. אני והמקצועניות בצוות שלי מלוות אותם כבר שמונה שנים בכל אתגר, מחיפוש אקטיבי, ,HEAD HUNTING Talent Search ועד פתרונות גיוס, השמה ומיקור חוץ.

"השתגעת? איך שינית את הלוגו?"

אף אחת מאתנו לא היתה מוכנה לצלצול ורטט הטלפונים המאסיבי ביום שבו פרסמנו את המיתוג החדש. ביום שבו הלוגו הפך מכתום וחם לכחול ויותר מקצועי, אני והצוות שלי הוצפנו בשאלות מלקוחות וקולגות שתהו לפשר השינוי; אי אפשר להכחיש את העובדה שהייתי מזוהה עם הצבע הכתום שאפיין את המיתוג וגם את השיער שלי, ובמשך זמן רב גם אהבתי אותו.

המיתוג הראשוני של קולגה שירת אותי ואת החברה נאמנה – הצבעוניות, החום והתנועה הביעו את הדינמיות והשינוי שעשיתי משכירה בכירה בארגון גדול לקפטן של ספינה קטנה דינמית, עכשווית, מגוונת ומתחדשת. ככה נכנסתי לשוק ובאמת אי אפשר היה להתעלם ממניפת הצבעים העצומה ומהיתרונות שלנו.

עם כל הכבוד לאהבה, צריך לדעת להתפתח ולהבין מה משרת את העסק והמותג שאני מטפחת – ואותו לוגו צבעוני כתום, כבר לא שירת אותנו. אנחנו בולטים מספיק במקצועיותנו ומפה לאוזן נישא שמנו .הייתי צריכה לחשב מסלול מחדש ולהבין מה משקף את הערכים של קולגה בשנת 2019.

לפני מיתוג העסק, מיתוג אישי

על אף שהחלק המרכזי בעשייה היום יומית שלי ושל חברת קולגה הוא גיוס בכירים, רבים מכירים אותי דרך הכובע של "מיתוג אישי בקריירה"; זה לא סוד שאני התחלתי לדבר בשוק על מיתוג אישי בקריירה ומדובר בחלק בלתי נפרד מהעשייה שלי שעוזר למחפשי עבודה בכל הארץ לשדרג את עצמם.

נושא המיתוג האישי נולד מתוך הבנה שבשוק העבודה החדש אין יותר עובד גנרי שמחפש עבודה אלא היום כולנו מחפשים כל הזמן, המועמדים נמצאים על המדף כמו מוצר ועליהם לוודא שהם מספיק בולטים ואטרקטיביים כדי להשיג יתרון על המועמדים ש"מתחרים" מולם.

המיתוג האישי הוא תורה שלמה, ובתור מי שמדברת את זה כמעט עשור, לא יכולתי שלא ליישם את העקרונות גם על העסק שהקמתי. חלפו שמונה שנים מאז שפתחתי את החברה ולכן סוף סוף החלטתי לשאול את עצמי מי אני ומה אני ולהביא את זה לידי ביטוי בלוגו החדש, שמעביר מסר נכון ומדויק.

נקודת המוצא היום: קולגה היא בוטיק גיוס למועמדים בכירים ומקצועיים. לצד שלל השירותים שאנחנו מעניקות, אנחנו בראש ובראשונה חברת גיוס.

מה נשתנה? כמו בקריירה – גם המיתוג מתפתח. החברה ואני עשינו כברת דרך, ואם בתחילת דרכנו הרגשתי כמו קפטן אונייה בים גלי, מאז כברת הדרך שהשלמנו, אני מרגישה מלכה שפועלת בנחת וביטחון. החברות שאנו עובדות איתן מקבלות מאיתנו מסר ברור: קולגה מתמחה במשהו שונה ושולטת באמנות האיתור; חברת קולגה משתמשת בכלים טכנולוגיים עכשווים, אך נושאת את דגל

המימד האנושי בגיוס; רבים התחילו לקרוא לנו משרד בוטיק, עוד לפני שהתחלנו להגדיר את עצמנו כך. אז איך משקפים את המעמד באופן חזותי? הכחול הוא צבע מלכותי ומעורר אמון שמשדר חכמה וחופש, לא פלא ששלל יועצי קריירה ממליצים ללבוש כחול לראיון.

חברות אדירות ומוערכות כמו מכבי וסופר פארם בחרו בו, גם מותגים פיננסיים כמו אמריקן אקספרס וויזה כאל, מחלבות גד ועוד חברות התחברו ליוקרה ולנחת שהצבע מעניק. הכחול אמנם יוקרתי, אבל נגיש ואהוד, מה שמשרת את הרצון שלי לשדר את המחוברות והליווי שאנו מעניקות למועמדים.

האד האנטרים רבים נחשבים לקשוחים וכאלו שלא מגיבים; אצלנו כל מגייסת יוצרת חיבור רב ערך למועמד, לדרך ולמסע שלו, אנחנו לא סתם מציעות לו משרה אלא מלוות אותו בכל שלב, במידה והוא מתאים למשרות שאנו מציעים. המועמדים שליקטנו זוכים בידע שלי בנושא ניהול קריירה וזוכים בליווי המלא, מה שלא אופייני לחברות השמה אחרות.

לא רק צבע, אלא גם צורה

כפי שחברות שבוחנות מועמדים בוחרות אותם לפי מספר פרמטרים ורבדים, כך גם ללוגו מספר רבדים. אחד מהם הוא כמובן הצורה. הבחירה ב-K העגולה משקף את היחס האישי שלנו והעובדה שזו אות עם חיבור עגול , מדויק המסמל את שאיפתנו ליצירת חיבורים שכאלה בין הארגון למועמדינו.

למה קולגה? כי זה הערך העליון - קולגה למעסיקים קולגה למועמדים, ממקום מקצועי ומחובר.

למה באנגלית? כי הצטרפו אלינו לקוחות מחו"ל ואין מה לעשות, צריך למתג אותנו גם בעולם הגדול.

מה חברות יכולות ללמוד מתהליך המיתוג שלנו?

הגיוס הוא חלק מהאסטרטגיה השיווקית של החברה. מה הלוגו אומר על החברה שלכם? על איזה ערכים הוא מדבר?

חשוב להבין שמיתוג מעסיק הוא לא טרנד חולף אלא חלק מהשיווק של החברה וההון האנושי שירכיב אותה בעשור הקרוב. אני לא אכביר במילים על הנושא, אבל מציעה בחום שכל ארגון יעשה את החושבים שלו, ושאנשי הגיוס יפעלו יחד כדי להעלות את האטרקטיביות של המעסיק בשוק העבודה.

המראה שלנו הוא הלוגו שלנו

תהליך הקבלה למשרה החלומית הוא לא תחרות יופי, אבל אסור לזלזל בפן הוויזואלי. בהרצאותיי על מיתוג אישי בקריירה אני מסבירה שכפי שלחברה יש לוגו שמייצג את הערכים שלה, לנו יש את האריזה החיצונית שלנו כמועמדים – הלבוש שלנו, איך שאנחנו ניגשים למשימות שנותנים לנו, שפת הגוף שלנו וכל מה שקשור בנראות במהלך חיפוש העבודה. וכמובן בל נישכח את נוכחותנו ברשת, המיתוג האישי שלנו חשוב עד מאד, אנחנו, כמו גם המעסיקים, מקצים לחיזור אחריכם לא מעט זמן...

שימו לב לפרטים הקטנים, הם יוצרים הבדל גדול.

מאחלת הצלחה גדולה, לחיבורים טובים בין מותגים


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page