top of page

עבדים היינו, לא עוד. על חרוסת, מרור ושאר ירקות מעולם הקריירה

כשמועמד אטרקטיבי לא חוזר אלינו, המגייסים, או כשמשרה אטרקטיבית חומקת מידינו, הדחייה מרגישה כואבת ואישית; למה בעצם אנחנו צריכים להיות מאושרים כשפוסחים עלינו? אני כאן כדי לשתף אתכם עם פוסט חגיגי

פסח הוא אחד החגים שאני אוהבת במיוחד, לא, לא בגלל המצה בריי (לא שאני מתנגדת) או בגלל החופשה הארוכה (אני אוהבת את העבודה שלי) אלא בזכות המשמעות של החג, שעשוי מכל ה"חומרים" מהם עשויים החיים.

בקצה אחד של המגרש ניצבת החרוסת המתוקה, שהיא חלק נחוץ בחיינו, ומצד שני מתמודד המרור שמקשה עלינו וממרר על חיינו; לעיתים קרובות אנחנו כורכים אותם ביחד, יש בזה המון יופי וגם הגיון: השילוב בין הטעמים השונים מדגיש אותם והופך את החיים שלנו להרבה יותר מעניינים.

החירות לעבוד במה שאנחנו אוהבים

חופשה היא דבר נפלא, ואני ממליצה לכל אחד להתנסות בה, אבל אי אפשר להשוות אותה לאחותה הגדולה והמוצלחת: החירות. החירות, בניגוד לחופשה, היא מצב פנימי ואישי. להרגיש שאנחנו חופשיים לנווט את הקריירה שלנו ולקדם את עצמנו בעולם העבודה – זה Priceless, והחג מגיע כדי להזכיר לנו בדיוק את זה.

בעבר העבודה נתפסה כהכרח כדי להתפרנס, צורך קיומי גרידא, אך כיום המצב שונה והתפיסה אחרת, כך שכיום בקושי משתמשים בשורש ע.ב.ד; לא שזה מובן מאליו להתפרנס ולשלם משכנתא, אבל היום אנחנו כבר לא עבדים, כפי שהיינו גם אלפי שנים אחרי שיצאנו ממצריים. היום אנשים לא רק מתפרנסים ומתנהלים בראש שפוף, אלא להיפך: הם מנהלים קריירה ומחפשים את האתגר הבא שלהם ביד חזקה ובזרוע נטויה.

כפי שעונת האביב הגיעה אלינו, עם הפריחה המהממת, הצמיחה והשמחה, כך גם מקום עבודה נכון יכול להיות קרקע פורייה ללבלוב וצמיחה, שכן עולם התעסוקה קשור בקשרים עבותים להגשמה עצמית. בסופו של דבר, כולנו רוצים למצות את עצמנו, להגיע למירב הפוטנציאל שלנו וליהנות מהקריירה שלנו.

איך להתמודד עם זה שפוסחים עליכם?

אם יש דבר אחד שמקשה על מגייסים ומועמדים לעבודה כאחד, הוא תחושת הדחייה, זו שמגיעה כשפוסחים עליהם והם מרגישים שפונים לאחרים במקום אליהם; אני שומעת רבים מהם מזדעקים "למה לא אני?" ויש לי דבר אחד לומר להם: כל פסיחה, לטובה!

חג הפסח קיבל את שמו כי אלוהים פסח על עם ישראל כשנתן את עשר המכות; כשאנחנו כמגייסים מרגישים הרבה פעמים שכלו כל הקצין ושהמועמדים הטובים לא באו אלינו, אנחנו צריכים לזכור שאם פוסחים עלינו זה לא תמיד לרעה אלא לפעמים אותה "פסיחה" מונעת מאתנו מכות בהמשך הדרך.

מועמדים, אם חיפוש העבודה מרגיש כמו מסע בלתי נגמר במדבר, אל תדאגו, אף אחד לא פסח עליכם – צריך להאמין שאם מעסיק לא הגיב לקורות החיים שלהם או שדחו אתכם אחרי הראיון, כנראה אותה משרה לא היתה בשבילכם, וזה השאיר אתכם פנויים לעבר המשרה שתהיה נכונה יותר בשבילכם. רוצים ניסים? יש הרבה משרות ואני מעודדת אתכם לא להוריד את הרגל מהגז כי חיפוש עבודה הוא מסע, שצריך להמשיך ללכת ולהשלים. הטיפ שלי למועמדים: נותרו מספר ימים לפני החג, ולא כדאי להוריד את הרגל מהגז – לא מחיפוש מועמדים ולא מחיפוש עבודה.

עם האמונה הזו, בכוח של תהליכי גיוס לחבר אנשים למשמעות שלהם ולשפר את חייהם והבנה של האתגר בעולם הגיוס, אני קמה כל בוקר וקורעת את הים; לפעמים גם ניסים מתרחשים; אז יאללה, לניסים הבאים.


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page