top of page

איך משלבים טכנולוגיה ויחס אישי בדרך לגיוס מוצלח? ועוד דברים שלמדתי ב- Recruitment Expo 2019

לאן מועדות פניו של עולם הגיוס? כנס Recruitment Expo אפשר למגייסים ללמוד איך השחקנים הגדולים בעולם הגיוס בלונדון עושים את זה. מה אנחנו יכולים ללמוד על מגמות השמה שיצברו תאוצה ויאפשרו לנו לגייס בצורה אפקטיבית יותר?


לונדון ידועה בתור בירת הפיננסים של אירופה, אבל מסתבר שהעיר הקסומה לא מובילה רק את עולם הכספים, אלא גם מהווה חזית של עולם המגייסים החיצוניים באשר הם ברחובות שקטים ואלגנטיים של העיר שוכנים כמה עשרות משרדי בוטיק מובילים שבחדרי הישיבות שלהם מתנהלים תהליכי גיוס לתפקידים בכל רחבי בריטניה . במשך מספר ימים אותם אמני גיוס לונדוניים יצאו מהמשרדים שלהם לכנס אחד גדול, וחלקו מהמומחיות שלהם.


בתור מי שתמיד שואפת להיות מודעת לכל החידושים, להתעדכן במה שיכול לקדם את תהליכי הגיוס ושחותרת למגע אישי, לא יכולתי לפספס את ההצעה לבקר בתערוכת הגיוס הגדולה ב-UK. אירוע קהילת חברות הגיוס הגדול ביותר מתרחש מידי שנה בלונדון, אלפי שחקנים מובילים מתעשיית הגיוס מגיעים כדי ללמד ולחשוף את הקהל לטכנולוגיות, לטרנדים ולשירותים שיכולים לקדם את תעשיית הגיוס ולהנגיש חידושים מחזית הטכנולוגיה לעוסקים בענף.




לצד כוסות תה אנגלי משובח וארוחות הצהריים מפוארות, פנים מחייכות ועניבות מגוהצות, אי אפשר היה להתכחש בכנס למה שמבעבע מתחת לפני השטח: אווירת המלחמה. הימים הם ימי מלחמה על הטאלנט וזה הולך ומקצין משנה לשנה. הסיבה לכך היא שכיום גיוס הטאלנטים הוא זה שקובע את אורך החיים של החברה והמוצר. אם בעבר המרדף של חברות היה בראש ובראשונה אחרי טכנולוגיה, כיום המצב שונה.

החברות המובילות במשק הצליחו להבין דבר מהותי: חידושים הם נהדרים, אבל טכנולוגיה הופכת לנחלת הכלל במהירות מסחררת, כי כל חידוש אפשר להעתיק, כולנו יכולים כיום לראות שחברות לא מפסיקות להעתיק אחת מהשנייה ושהמצאה של טכנולוגיה היא נהדרת, אבל ממש אינה חזות הכל וכבר לא נחשבת למפתח להצלחה.

אז מהו המפתח להצלחה בשנת 2019? אם תשאלו את החברות המובילות תקבלו תשובה אחת – ההון האנושי. בתור מי שחיה את "שדה הקרב" כבר 30 שנים, אני אכן רואה שמשנה לשנה המלחמה הופכת ליותר עקובה מדם, וזה הופך את השוק שלנו לכזה שצריך מומחים אמיתיים, או איך שאני אוהבת לכנות אותם – אמנים. אחרי שמיפינו את שדה הקרב, אני שמחה להגיש לכם את המידע שאספתי בהרצאות בכנס, בכיתות רגליים בתערוכה ובשיחות עם שחקנים מובילים מעולם הגיוס בלונדון .

Bigger is better? – זהו שלא! עולם הגיוס נשלט על ידי מגמה של ריבוי שחקנים ופריחת חברות בוטיק. אם בעבר חברות שאפו לעבוד עם משרדי ההשמה הגדולים ביותר, כיום הם מבינים שהגודל לא קובע. בכנס למדתי שכיום יש הרבה יותר חברות בוטיק מהחברות הגדולות המסורתיות של פעם ושחברות מובילות במשק פונות למשרדי הבוטיק, כי שם הן יודעות שיקבלו את השירות לו הן זקוקות. חברות גדולות שעובדות עם מגייסות צעירות בתחילת דרכן נותנות פחות ערך לארגונים מחברות שמטפחות צוות מומחה בוגר שמכיר את עולם התוכן והתהליכים יותר לעומק.


טכנולוגיה – האם את כבר מושלמת? המגמה הכי לוהטת שמאפיינת את עולם הגיוס כיום היא הטכנולוגיה. את הבעיות של המחר פותרים באמצעות טכנולוגיה ואין ספק שהתערוכה התמקדה בשחקני תוכנה שמובילים פתרונות AI לגיוס. לצד הקדמה המרשימה, מדהים לגלות שגם בלונדון יודעים שאין תחליף למימד האנושי לגיוס. כל הכלים הטכנולוגיים משרתים את תהליך הגיוס – אבל אלו טכנולוגיות שעוזרות להגיע לאדם, אין רובוט שיכול לבצע בצורה המדויקת והרגישה שנדרשת את האמנות של יצירת הקשר ואת כל השיח עם הארגון והמועמד. בניגוד לתחזיות אפוקליפטיות בנוגע לעתיד הגיוס, בכנס הבנתי היטב שאין ממה לפחד – האנושיות והאמנות שבזה משתכללות והופכות להיות מדויקות יותר.

הכלים הטכנולוגיים משייפים אותנו, המגייסים, ואין ספק שאנחנו חייבים להיות חדים כתער במלחמה על גיוס כשרונות כדי להוביל גיוסים יותר מדויקים. הסינרגיה בין הכלים הטכנולוגיים לבין המומחיות והמימד האנושי מאפשרת לגייס בצורה חכמה יותר.


הטרנדים המובילים בגיוס ב-2019 Cv Library , אחד מלוחות הדרושים המובילים באנגליה, ביצע סקר מקיף על האתגרים של המגייסים בשנת 2019 ועל הטרנדים הטכנולוגיים החמים; אני מגישה לכם את חלק מהנתונים המסקרנים שהם מצאו: 1. 55.4% חושבים כי הכנת מאגר טאלנטים עתידי שיהיה מוכן לגיוסים שיבואו הוא העדיפות הראשונה. 2. 54.5% תופסים את הגיוס כחלק קטן ממיתוג המעסיק, שנחשב למשמעותי ביותר באופן כללי. 3. 44% מאמינים שחשוב להשקיע בשדרוג חווית המועמד ושכדאי להפוך את תהליך הגיוס ליותר ידידותי ונוח. 4. 43% בעד האסטרטגיה של טירגוט מועמדים פאסיביים. ההגיון מאחורי האסטרטגיה: לעיתים קרובות המועמדים הטובים ביותר לתפקיד לא מחפשים עבודה באופן פעיל, אבל קיימות דרכים לזיהוי שלהם ומיקוד מודעות או פניות יזומות אליהם

המדיה החברתית מובילה את השינוי – נתונים נוספים מסקר הגיוס בכנס הוצגו עוד נתונים מעניינים שאפשר להסיק מהם דבר מרכזי אחד - הטכנולוגיה מהווה נדבך משמעותי בגיוסי 2019 והיא כאן כדי להישאר; אז איך זה בא לידי ביטוי? • 83.3% מאמינים שהמדיה החברתית מובילה את השינוי בעולם הגיוס. • 45.4% מאמינים שמערכותATS לניהול מועמדים (Applicant Tracking Systems) יכולות לחולל שינוי. • 40.5% מאמינים שהראיונות בווידאו ישנו את פני הגיוס השנה. • רק 20.3% סוברים שכלי ה-AI, אינטלגנציה מלאכותית, ישפיעו על גיוסים השנה. • רק 10% מהנשאלים האמינו בכוחם של ה-Chatbots.


המספרים הללו בהחלט משקפים את הלך הרוח אצלנו במשרדי קולגה; הטכנולוגיות עודן בהתפתחות מואצת אבל טרם נצפתה הבשורה, אני תרה אחריה ללא לאות! הרובוטים עדיין רחוקים מלהחליף את אמני הגיוס.

חזרתי לארץ עם שוקולדים לחברים והמון ידע, קשרים והבנה חשובה: אנחנו בקולגה לחלוטין בדרך הנכונה להצלחה בעולם הגיוס של העתיד.

אם המידע סקרן אותך, וחשבת אולי לנסוע לכנסים הבאים, הנה הפרטים > https://recruitmentagencyexpo.com


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page